Kongsi Terang

Thank You ALLAH...

7:46 PTGAzizi


Assalamualaikum

Slamat berbuka bagi sluruh Ummat Islam d muka Bumi Allah ni...aku amek kesempatan utk post entry slepas berbuka ni sbb aku terbaca dalam utusan online...kisah saudara kita kat Karachi yang terbunuh semata2 di sebabkan nak amek mkanan percuma. 

apa yang membuatkan aku rasa tersentuh lagi, yang mati tu adalah kaum wanita dan kanak2. Punca kematian d sebabkan sesak nafas akibat rempuhan orang ramai sbb nak amek agehan makan percuma tu. 

Kita org Malaysia ni mmg patut bersyukur sgt sbb ckup lengkap segalanya...Tadi aku g bazar nak bli air tebu, aku tgk bermacam2 makann dan minuman terhidang...pilih je nak yang mana satu, tak payah susah2 nak berebut2...So, aku ingatkan diri aku sendiri dan suma sahabat2, setiap apa yang ada kat kita ni semuanya pemberian Ilahi...bila2 masa sj klo dia nak tarik suma nikmat ni, senang2 je...

Sentiasalah jd seorang yang bersyukur dan semoga kemakmuran dan kedamaian yang kita kecapi selama ni akan terus berkekalan...ameen. Ramadhan Kareemmm...Wassalam

You Might Also Like

0 ulasan