featured nasyid

Tahniah KSKB Sungai Buloh !!!

3:11 PGAzizi Elias


Bismillahirrahmanirrahim...

Penat..Ngantuk...hati tak senang duduk...nak tido tapi xboleh nak pejamkan mata.... Bangun....capai kunci kete...pecut pegi Sngai Besar...Jam pada waktu tu pukul 12.30 mlm....hehe...Sebabnya nak cari topup...kredit abes...data plan pon abes...memang tak senang duduk...sbb nak tau ape jadi kat geng2 aku yang kat atas tu.

Ok, alkisahnya...Alhamdulilah...diberi kesempatan oleh saudara Huzaimi Zaini aka sifu aku aka sahabat aku aka sume2 lah untuk melatih pelajar2 di Kolej Sains Kesihatan Bersekutu Sungai Buloh. Dek kerana kekangan masa, saudara Huzaimi Zaini memberi amanah itu untuk melatih mereka-mereka ini sebagai persediaan ke Pertandingan Nasyid antara KSKB-KSKB di Malaysia ni...ni baru peringkat permulaan, peringkat zon tengah yang diadakan di Ulu Kinta...So, tahun ni KSKB Ulu Kinta jadi Tuan Rumah. 

Hanya berkesempatan selama lebih kurang seminggu untuk melatih mereka...Tapi apa yang aku kagum komitmen dan kesungguhan mereka ni....pagi petang siang malam, tak berhenti2 berlatih...Walaupun pada mulanya agak kurang menyerlah...dari segi nyanyiannya...suaranya...tapi tu la...sbb diorang ni memang bersungguh-sungguh...at last aku dapat dengar satu gabungan suara yang bagi aku cukop mantap untuk sebuah kumpulan baru. 

Berbekalkan seminggu itulah, mereka perlu master dua jenis lagu (Lagu Tradisional dan Lagu Kontemporari) gaya pergerakkan, muzik iringan n banyak lagilah...Senang citer kalau tak cukop tabah memang giveup lah! 

Waktu ni, aku kat Sabak Bernam dengan  saudara Huzaimi Zaini, handle bengkel nasyid untuk para guru SRA/SK sekitar daerah/kawasan Sabak Bernam. Tup tup, tak perasan...kredit dengan data plan abes...tu yang drive pegi sungai besar tu..cari topup...kat sini, xde plak...abes katenya...pasrah je la :)

Alhamdulillah, naseb baek la ade topup yang dicari...terus reload...ape lagi...tgk whatsapp la :) dapat msg dr one of the members, Fitri nama dia.."Sori...sifu...no2 shj...huhu" Aku terus kol dia...bagitau...its ok :) Alhamdulillah...itu dah cukop baek bagi aku...memang kalau boleh nak Johan...sapa yang tak nak jadi juara kan...tapi kalau itu dah keputusanya...Terima :) Syukur...Dah usaha bersungguh2...dah buat yang terbaek...itu dah kira juara untuk diri sendiri... Tahun depan cuba lagi sampai berjaya!!!!!

Pencapaian Tahun ni :)

1- MTD: Johan Peringkat Zon Bangsar
2- SK Bukit Bandaraya: Tempat ke-3 (Kemenangan Pertama Sekolah)
3- SMK Puchong Perdana: Tempat Ke-4 (Lirik Terbaek)
4- KSKB, Sungai Buloh: Naib Johan Peringkat Zon Tengah

TERIMA KASIH yang tak terhingga buat sahabat aku saudara Huzaimi Zaini yang banyak beri tunjuk ajar dari zaman universiti dulu sampai sekarang dan bagi peluang yang sebegini rupa. Insyaallah akan cuba wat yang lebih baek :)

You Might Also Like

0 ulasan